20. Februar 2016

Tuzla, Njemačka – Na jednom od najvećih svjetskih sajmova namještaja “IMM Cologne” u Kelnu, dizajner namještaja iz Tuzle Ado Avdagić nagrađen je čak za tri proizvoda. Riječ je o stolu i stolici “primum” kolekcije koju je kreirao za fojničku fabriku namještaja “MS&Wood”, te ogledalu “muse” sa integrisanom vazom, koje je dizjanirao za firmu “Artisan” iz Tešnja.

Avdagić se sa tradicionalnim metodama izrade rukotvorina prvi put susreo u djedovoj radionici. Slijedeći svoju znatiželju i rano stečenu strast prema umjetnosti i dizajnu, preselio se na Maltu gdje je diplomirao na “American International College”. Dodatno obogaćen mediteranskom kulturom i prirodnim ljepotama tog podneblja, odlučio je svoju znatiželju za istraživanjem odnosa čovjeka i prirode, čovjeka i prostora proširiti i van Evrope i Sjeverne Afrike, te je putovao i radio širom Amerike, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Azije i Dalekog istoka.
Ovaj talentovani dizajner je uvijek uključen u svaku fazu dizajniranja i proizvodnog procesa, te u istraživanja forme i fizičke provjere funkcionalnosti njegovog proizvoda.
To potvrđuju i nagrade koje je osvojio na ovogodišnjnem sajmu namještaja u Kelnu, o čemu smo sa Avdagićem pričali u intervjuu za naš portal. Razgovarali smo i o aktuelnim trendovima u dizajniranju namještaja, produkt dizajnu u BiH, kao i njegovim planovima za dalje.
foto: Eldin Hasanagić

eKapija: Osim priprema za sajam u Kelnu, na čemu ste još radili u 2015. godini? Je li bilo i drugih značajnih priznanja?

– U 2015. godini radio sam na još nekoliko proizvoda, kako za kompaniju “MS&Wood”, tako i za neke druge proizvođače, ali sam najviše vremena ipak posvetio dizajnu cjelokupne “primum” kolekcije i naravno nagrađenih proizvoda. Dobiti nagradu od Njemačkog vijeća za dizajn na jednom od najvećih sajmova namještaja na svijetu nije puka slučajnost. Uvjeren sam da je Vijeće prepoznalo upravo trud uložen u razvoj proizvoda. Da bi se osmislio i razvio jedan proizvod treba dosta energije i vremena, jer sam dizajn je proces koji traje čak i kad je proizvod u tehničkom smislu gotov. Iz tog razloga, hiperproduktivnost u dizajnu može biti i kontraproduktivna. Zadovoljan sam i brojem i kvalitetom proizvoda koje sam dovršio u protekloj godini. Drugih konkretnih nagrada, osim spomenutih iz Kelna, nije bilo u prošloj godini.
eKapija: Kako se u EU gleda na sve uspješnije nastupe naših proizvođača namještaja? Ima li interesovanja za saradnju?
– Da, i taj interes je višestruk. Postoji interes stranih ulagača da proizvodnju izmjeste u Bosnu i Hercegovinu, postoji interes da se angažira bosanskohercegovački dizajner, a postoji i interes da se na strano tržište plasiraju proizvodi koji su 100% osmišljeni, dizajnirani i proizvedeni u Bosni i Hercegovini. U svakom slučaju, pratimo neka pozitivna kretanja.
eKapija: Koju biste ocjenu dali produkt dizajnu u BiH na skali od 1 do 5?
foto: Eldin Hasanagić

– Teško je dati neku generalnu ocjenu, jer se uvijek radi o pojedinačnim slučajevima, a posebno što ne znam ni šta bi bila neka referentna tačka u odnosu na koju bi se ocijenio produkt dizajn u BiH. Mi smo mala privreda, mala kultura koja u sferi produkt dizajna, bez obzira na neoptimistične uslove, već nekoliko godina postiže zapažene rezultate i odnosi nagrade. Ako je suditi po tome, ocjena je 5. Međutim, realnost produkt dizajna u BiH najvjerovatnije nije za peticu, ali vjerujem da, uz ozbiljan rad i razumijevanje aktivne prirode dizajna, može biti.

eKapija: Za koje ste sve fabrike namještaja iz BiH do sada dizajnirali?
– Najuspješniju saradnju ostvario sam sa fabrikama “Artisan” iz Tešnja i “MS&Wood” iz Fojnice.
eKapija: Da li su se za vaš rad interesovale neke veće svjetske kompanije?
– Da, bilo je nekih poziva za saradnju, iz Švicarske i Danske, ali to je još uvijek u fazi razvoja.
eKapija: Koliko obično traje dizajniranje jednog komada namještaja?
– Dizajn je, zaista, proces koji započinje idejom, onda skicom, digitalnim 3D modeliranjem, a onda razvojem s inžinjerima i majstorima u sistemu proizvodnje, pri čemu je i postprodukcijski dio jednako važan – prezentacija proizvoda, fotografiranje, katalog itd. Nekad je taj proces u pojedinim fazama duži, nekad kraći, ali uvijek zahtijeva detaljan pristup.
foto: Eldin Hasanagić

eKapija: Koji su aktuelni trendovi u Evropi u dizajniranju namještaja? Čini se da je posebno popularan stil iz 60-ih godina?

– Svaku godinu obilježe neki trendovi. Nekad ti trendovi potraju i nekoliko godina, baš kao i ovaj “retro je in”. Ko postavlja te trendove, na koji način i zašto – složena su pitanja, a odgovori mogu biti još složeniji. Ipak, i pored tih trendovskih formi, materijala i boja, i u svijetu dizajna uvijek ima raznolikosti, tako da bih najradije rekao da je dizajn danas jedno heterogeno polje u kome mnoštvo koncepata i realizacija svoju zajedničku crtu sve više pronalazi u ideji kvaliteta i održivosti. Kvalitet će uvijek biti u trendu.
eKapija: Koje izazove vidite u razvoju produkt dizajna u narednim godinama?
– Izazov će svakako biti u pronalasku pravog omjera u inovativnosti, kvalitetu, tehnološkoj izvedbi i ekološkoj prihvatljivosti dizajniranog proizvoda.
eKapija: I, na kraju, planovi za 2016?
– Moji poslovni planovi za 2016. godinu podrzumijevaju dorađivanje nekih prethodnih kolekcija, te ispitivanje mogućnosti novih materijala i formi.
Slobodana Šubara
(ekapija.com)

Bosna PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone



Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.

OSTAVI ODGOVOR