20. Juli 2017

Belgija, Banja Luka – Međunarodna konferencija pod nazivom “Vjerska tolerancija i najbolje prakse: kako vjerske zajednice dolaze jedni do drugih riječju i djelom” je održana prije par mjeseci u zgradi Europskog parlamenta u Briselu, u organizaciji Intergrupe za vjersku slobodu i vjersku toleranciju pri Europskom parlamentu.

Zahvaljujući već uspostavljenoj saradnji sa spomenutom Intergrupom unutar Parlamenta, Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je dobila poziv za učešće u panelu. Uslov za učešće u panelu je bio da vjerske zajednice obezbijede partnera, odnosno partnersku humanitarnu organizaciju, sa kojom usko sarađuju u organizaciji i realizaciji humanitarnih projekata.

Prijedlog Islamske zajednice je bio MFS-EMMAUS.MU ime MFS-EMMAUS- a, o spomenutoj temi govorila je Sabina Arnaut Jahić navodeći konkretne primjere projekata i saradnje sa organima Islamske zajednice na nivou medžlisa i džemata.FS –

Senaid ef. Kobilica, glavni imam Islamske zajednice Bošnjaka Norveške i predstavnik Islamske zajednice Bosne i Hercegovine pri Europskoj uniji, imao je uvodno obraćanje o opredjeljenosti Islamske zajednice za pomaganje drugima i drugačijima, posebno kada su u pitanju narodi pogođeni ratovima, glađu i prirodnim katastrofama.

U svom obraćanju, Senaid ef. je posebno istakao uspješan rad Banjalučkog muftijstva i MIZ Bos. Dubica koji su organizovali veoma uspješnu akciju prikupljanja pomoći za narod Sirije. Safet ef. Beganović, glavni imam MIZ Bos. Dubica, je imao ključnu ulogu u akciji objedinjavanja aktivnosti bošnjačkih i srpskih NVO, vjerskih organizacija, firmi i podršku lokalnih vlasti. Zajedničkim radom je akcija uspješno privedena kraju i samo u Dubici je prikupljeno 10.010 kg brašna, 1.419 l ulja, 77 paketa pampersa, što je ukupno 11.658,73 KM. Ova akcija je pokazala smjer u kojem trebamo ići, zajedničkim snagama za dobrobit svih. Potrebno je pružiti ruku saradnje i potražiti partnere koji dijele iste ciljeve, i uspjeh neće izostati. Radi važnosti poruka koje je uputio Senaid ef. Kobilica, ovom prilikom donosimo prijevod njegovog govora u cijelosti:

“Prije nekoliko dana sam autobusom putovao zajedno sa grupom od 100 tinejdžera iz Norveške kroz nekoliko evropskih zemalja do Bosne i Hercegovine. Kada smo ulazili u BiH preko sjeverne granice, iz Hrvatske, susreo nas je i dočekao mladi imam Safet Beganović u malom gradu Bosanskoj Dubici. Danas, Bosansku Dubicu većinski naseljavaju Srbi. Prije rata od 1992-95, Bošnjaci su bili većina u gradu. Trenutno, oni čine 30% stanovništva ovog malog grada. Glavni imam Safet je zajedno sa svojim džematlijama prošao kroz teška i izazovna vremena. Iskoristio je naše prisutvo u svom gradu da nam prenese jednu od svojih priča.

Islamska zajednica u Bosanskoj Dubici na čijem je on čelu trenutno organizuje humanitarnu akciju za Siriju. Bilo nam je jako drago čuti da je on uspio da ovoj akciji daje i jednu drugu dimenziju. Zahvaljujući njegovoj saradnji i dijalogu sa sveštenicima Srpske pravoslavne crkve, kao i vlastima općine i različitim preduzećima u srpskom vlasništvu, uspio je da ih sve uključi u ovaj humanitarni projekat. Većina potrebnih stvari je već prikupljena. Svi ti ljudi su otvorili vrata glavnom imamu, njegovom pozivu i pridružili se akciji. Izuzetno mi je drago da sam iz prve ruke saznao kako izgleda jedna od najboljih praksi kada ja u pitanju mobilizacija različitih aktera za humanitarnu akciju. Ovakve primjere mi trebamo. Humanitarna akcija za Siriju u malom gradu u Bosni i Hercegovini je organizovana u saradnji sa Međunarodnim fondom solidarnosti – Emmaus (IFS – Emmaus). Prije ove saradnje na lokalnom nivou, banjalučki muftija dr. Osman ef. Kozlić je potpisao ugovor o saradnji sa IFS – Emmaus.

Prema učenju islama, i humanitarne akcije i pomaganje drugih spadaju u religijske obaveze koje moraju slijediti svi muslimani, siromašni i imućni. Islam takođe zagovara da namjera i ubjeđenje moraju rezultirati konkretnim akcijama u svim oblastima, uključujući humanitarnim.

Može se primijetiti da kada god se spomene vjerovanje u Kur'anu, odmah poslije toga slijedi podsticaj na djelovanje. Posebno se podstiče na davanje milostinje. Izraz „oni koji vjeruju i rade dobra djela… “se spominje na mnogo mjesta u Kur'anu. Ustvari, riječ „sadaka“ koja znači milostinja, dolazi od arapske riječi ‘tasdik’ koja znači potvrda ili konfirmacija. Poslanik, a.s., je rekao: „Sadaka je dokaz…“, dokaz koji pokazuje pobožnost muslimana pretvorenu u konkretan čin pobožnosti prema siromašnima.

Izreka Poslanika, a.s., glasi: „Najbolja sadaka je nahraniti gladnoga…“. Tokom Kurban Bajrama, kada svaka muslimanska porodica prinosi ovcu kao žrtvu – kurban, Poslanikova praksa preporučuje da uzmu sebi jednu trećinu, jednu trećinu podijele prijateljima i rodbini i jednu trećinu da daju onima u potrebi. Slično tome, ako musliman nije u stanju da posti tokom mjeseca ramazana zbog duge bolesti, dužan je da nahrani jednog siromaha za svaki dan posta. Tako se obred posta u ramazana u može zamijeniti davanjem milostinje.

Inspirisani ovim vrijednostima i preporukama, bosanski Muslimani su vijekovima bili poznati kao narod solidarnosti, milostinje, poštovanja, ljubavi, brige i saosjećanja. U multireligijskoj i multietničkoj Bosni i Hercegovini, bosanski Muslimani su uvijek bili dobri i pouzdani susjedi.

Tokom rata od 1992-95, bosanski narod je bio u teškoj potrebi za svakim vidom pomoći. To je bilo stanje „biti ili ne biti“, ali su oni i njihove potrebe naišle na nevjerovatnu velikodušnost ljudi različitih nacionalnosti, etničkih skupina, religijskih pravaca, vjerovanja i rasa unutar i van Bosne i Hercegovine.

Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je uvijek bila i ostala snažno opredijeljena da hitro djeluje kada je u pitanju pomaganje ljudi u potrebi. Islamska zajednica veoma funkcionalnu infrastrukturu i široku mrežu unutar i van Bosne i Hercegovine. Njeni džemati širom zemlje i bosanske dijaspore olakšavaju organizaciju bilo kakvog oblika humanitarne akcije. U prošlim vremenima smo bili svjedoci većeg broja katastrofa u mnogim zemljama širom svijeta, poput Haitija, Pakistana, Japana, Somalije, Turske, Irana, Palestine, Nepala, Myanmara, Sirije, itd.

U svim navedenim slučajevima, Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je organizovala humanitarne akcije u koje je uključila sve džemate koji su pod njenom upravom. Nije uvijek bilo lako dostaviti humanitarnu pomoć. Izazovi sa kojima smo se susretali prilikom dostavljanja su nas nagnali da istražimo mogućnosti saradnje sa drugim humanitarnim agencijama i organizacijama. Naš prvi izbor je bila organizacija IFS – Emmaus. Tokom posljednje dvije godine, snažno smo sarađivali kako bismo lokalne i nevladine zajednice uključili i zajednički djelovali u prikupljanju svega što je neophodno onima u potrebi unutar i van granica Evrope. Kada je u pitanju pomaganje ljudi u potrebi bez obzira gdje to bilo, za nas u Islamskoj zajednici je uvijek bilo važno da ljude posmatramo kao ljudska bića, a ne da selektivno djelujemo, praveći razliku među njima na bilo kojoj bazi. To je najvažniji razlog zbog kojeg smo odabrali IFS – Emmaus kao našeg partnera u humanitarnim projektima.“

(ins)

Bosna PRESS pratite putem Facebook | Twitter | Android| iPhone



Stavovi iznešeni u ovom tekstu su autorovi i moguće je da isti ne predstavljaju stavove naše redakcije.
Komentari su vlastita mišljenja autora i redakcija zadržava pravo brisanja vulgarnih i uvredljivih komentara.